După prima parte a acestui articol, în care ați putut vedea cele mai bine vândute modele ale unor mărci precum Bugatti, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, Alfa Romeo, Maserati, Rolls-Royce, Jaguar, Porsche. În a doua parte, vă vom prezenta cele mai bine vândute modele ale dintre producătorii auto, care sunt plasate între locurile patruzeci și douăzeci.
Pentru europeni, cele mai cunoscute nume de printre producătorii auto din această parte a listei sunt Smart, Land Rover, Volvo, Citroën, Jeep, Mazda, Nissan, Suzuki și Subaru, și există și câțiva producători pe care i-am întâlnit mult mai rar.
- Chrysler – Newport, din 1961 până în 1981: 1,9 milioane de examplare
Newport este aproape sigur că nu este primul model care îți vine în minte când te gândești la Chrysler, dar este
cel mai bine vândut model al mărcii. Timp de 20 de ani, a fost oferit clienților ca sedan și break la prețuri accesibile. La mijlocul anilor ’60, se lăuda cu un design solid care s-a estompat în timp, la fel ca și vânzările sale.
- Land Rover – Defender, din 1948 până în 2016: 2 milioane de examplare
Pentru aproape 70 de ani de producție, Defender a devenit sinonim cu producătorul său și cu conducerea off-road. Pe parcursul vieții sale, Defender a oferit clienților mai multe motoare diferite, forme de caroserie și versiuni, dar a fost întotdeauna despre o mașină care să se laude cu abilitățile sale off-road printre producătorii auto. Producția Defender s-a încheiat în ianuarie 2016, iar în curând ar trebui introdusă o nouă generație care ar trebui să aducă tehnologie nouă, dar ideea din spatele mașinii și numele vor rămâne aceleași.
- Smart – Fortwo, 1998 până în prezent: 2 milioane de examplare
La fel ca multe alte modele revoluționare, Smart ForTwo a avut o cale dificilă către producția de serie. Planul inițial era intrarea pe piață sub auspiciile VW, dar până la urmă a fost preluat de Daimler. Faptul că este o mașină mică nu a împiedicat-o să atingă cifra de invidiat de 2 milioane de unități vândute.
- Saturn – Seria S, din 1991 până în 2002: 2,21 milioane de examplare
Seria S a lui Saturn a fost linia GM de mașini compacte de familie și la prețuri accesibile. Americanii cu buzunare mai mici au apreciat faptul că unele părți ale corpului erau realizate din plastic rezistent la îndoire pentru a economisi la reparații. Marca Saturn în sine a fost închisă în 2010 în timpul restructurarii GM după criza financiară.
- Lincoln – Town Car, din 1981 până în 2011: 2,45 milioane de examplare
Marea Town Car este poate cel mai bine cunoscută de noi pentru versiunea sa de limuzină lungă, pe care am putea-o vedea adesea în filme ca o parte indispensabilă a petrecerilor de absolvire. Apropo, este un sedan care a avut trei generații și s-a remarcat prin confort, spațiu și design conservator printre producătorii auto. Exact ce se aștepta de la o astfel de mașină.
- Holden – Commodore, 1978 până în prezent: 2,5 milioane de examplare
Holden este unul dintre producătorii auto australieni și până de curând își producea mașinile în Australia. Commodore s-a bazat întotdeauna pe platformele mari ale mașinilor GM, iar Holden s-a ocupat de motoarele și designul mașinilor în mod independent. Acest lucru a dus la modele puternice V8 al căror principal concurent era Ford Falcon.
Producția internă s-a încheiat în 2017, iar în 2018, o mașină mai mică bazată pe Insignia de la Opel a sosit în Australia cu motoare în 4 și 6 cilindri, tracțiune față și pe patru roți în loc de roțile din spate, etc. încântat. Opel nu mai este deținut de GM, așa că viitorul Holden și Commodore este discutabil.
- Dodge – Coronet, din 1949 până în 1976: 2,5 milioane de examplare
Dodge Coronet a fost cunoscut pentru designul său distinctiv, mai ales prin primele patru generații, adică până la sfârșitul anilor 50. Era disponibil clienților ca sedan, coupe și decapotabil.
- Lexus – RX, din 1998 până în prezent: 2,75 milioane de examplare
RX a fost prezent pe piețele mondiale de mai mult timp decât majoritatea concurenților săi și, cu siguranță, asta l-a ajutat să obțină rezultate excelente de vânzări. Vânzările au fost cu siguranță ajutate de versiunile hibride, care în mod normal reprezintă o treime din vânzările Lexus. Sunt deosebit de populare în SUA.
- Volvo – 200, din 1974 până în 1993: 2,86 milioane de examplare
Dacă vreodată o mașină și-a definit producătorul, a fost modelul 200, care este încă baza a ceea ce reprezintă Volvo astăzi. Un sedan și un coupe au fost disponibile clienților, iar cel mai popular dintre toate – un break, fără de care este greu de imaginat majoritatea filmelor americane, în special de familie din anii 80.
- Mercur – Grand Marquis, din 1975 până în 2011: 2,96 milioane de examplare
Ford a folosit marca Mercury pentru a răspunde lui Buick Le Sabre cu Grand Marquis. Clienții puteau alege între un sedan și un coupe, iar Grand Marquis era întotdeauna disponibil cu un motor V8. Producția acestui model s-a oprit în 2011, iar marca Mercury a părăsit piața cu el.
- Jeep – Wrangler, 1987 până în prezent: 3,04 milioane de examplare
Wrangler l-a înlocuit pe CJ în 1987, iar rezultatele sale excelente de vânzări se datorează în mare parte unei baze mari de fani a acestei mașini cărora le place robustețea și simplitatea, precum și capabilitățile sale off-road și cabina deschisă.
- Plymouth – Fury, 1956-1978: 3,68 milioane de examplare
Fury și-a început viața ca un derivat al modelului Belvedere, dar nu după mult timp a avut șansa de a se dovedi ca un model independent. În anii 50 ai secolului trecut, aripioarele și cromul erau cele mai importante elemente de design, așa că Fury le avea și el. Clienților li s-au oferit sedan, break, coupe și decapotabile. Vânzările de succes au continuat de-a lungul anilor 60, iar mai târziu popularitatea sa a scăzut. Fury a ajuns la a șaptea generație și a fost retras de la vânzare la sfârșitul anilor 70.
Plymouth însuși, deținut de Chrysler, a fost închis în 2001.
- Citroën – 2CV, din 1948 până în 1990: 3,9 milioane de examplare
Citroën 2CV, adică Spaček, a fost proiectat chiar înainte de al Doilea Război Mondial, dar planurile de producție au fost stricate de ocupația germană a Franței. Proiectul a fost reluat după eliberare și Citroën 2CV a ajuns pe piață în 1948. Simplu, robust, ieftin și practic au fost principalele sale caracteristici, iar ultimele exemple au ieșit de pe liniile de producție din Portugalia după peste 40 de ani de producție.
- Cadillac – de Ville, din 1959 până în 2005: 3,9 milioane de examplare
De Ville a început ca un pachet de lux, apoi a devenit un model de sine stătător care a oferit tot ce este mai bun din Cadillac printre producătorii auto. Aproape toate vânzările celor aproape 4 milioane de unități de lux au fost realizate în SUA.
- Hindustan – Ambasador, din 1958 până în 2014: 4 milioane de examplare
Vechiul design s-a remarcat printre producătorii auto deoarece a fost exportat în India care avea nevoie de un mijloc de transport ieftin și robust. S-a bazat pe Morris Oxford Series 3 și este încă des văzut astăzi pe drumurile indiene, în special ca taxi.
- Pontiac – Grand Am, din 1973 până în 2006: 4 milioane de examplare
Grand Am nu a fost la fel de atractiv și popular ca Trans Am, care a câștigat faima mondială în filmul Smokey and the Bandit, dar Grand și-a confirmat numele cu rezultate excelente de vânzări. În cei 33 de ani ai săi, a atins cifra de 4 milioane de exemplare vândute și a trecut de la un V8 de 7,5 litri până la un motor de 2,2 litri cu 4 cilindri.
Marca Pontiac în sine a fost închisă în 2010, în timpul ultimei crize economice globale majore.
- Mazda – Mazda3, 2003 până în prezent: 4,2 milioane de examplare
La nivel global printre producătorii auto, putem spune liber, Mazda este cel mai bine cunoscută pentru modelul MX-5, dar Mazda3 este vehiculul care a atras cei mai mulți clienți către această marcă de mașini japoneză. Să vă reamintim, această mașină l-a înlocuit pe 323 și, pe lângă designul excelent și baza Ford sau Focus, sunt asigurate caracteristici excelente de condus.
- Nissan – Qashqai, 2006 până în prezent: 4,2 milioane de examplare
Nissa s-a remarcat printre producătorii auto prin modelul Qashqai este una dintre cele mai importante mașini ale acestui secol. Așa cum ar fi, a început segmentul crossover-urilor compacte, care astăzi formează baza vânzărilor tuturor producătorilor de masă. Până acum, s-a vândut în peste 4 milioane de exemplare și este pe piață din 2006. Se îmbunătățește din generație în generație, la fel și rezultatele vânzărilor.
- Subaru – Legacy, 1988 până în prezent: 4,8 milioane de examplare
Alături de toate Imprezas religioase care au făcut faimos numele Subaru, cel mai bine vândut model și fundamentul succesului Subaru este Legacy, mai matur. Piața sa principală este cea americană, dar se descurcă destul de bine și în alte părți ale lumii. Este disponibil ca limuzină și break și atinge anual vânzări de aproximativ 300.000 de exemplare.
- Suzuki – Wagon R, 1993 până în prezent: 5,2 milioane de examplare
Wagon R de la Suzuki este una dintre cele mai bine vândute mașini din Japonia, lucru care a fost foarte ajutat de faptul că îndeplinește reglementările stricte ale țării pentru așa-numitele mașini kei. Interiorul practic într-un pachet compact și ambalaj drăguț cu cutie este în mod clar o rețetă japoneză.